Ansøgninger til Ellen Jensens juridiske støttefond

Jeg skal hermed opfordre til at søge Ellen Jensens Juridiske Støttefond, der har følgende formål:

”Fondens formål er at yde støtte til personer, som måtte have behov for økonomisk bistand i tilfælde af, at de pågældende for at sikre sin juridiske ret, bliver sat i udgifter. Der tænkes her særligt på udgifter til retsafgift og advokat, hvilke udgifter ikke er udtømmende. Fondens formål skal være almennyttigt, således at de respektive legatportioner så vidt muligt, kan udloddes skattefrit til modtagerne.”

Der er ingen ansøgningsfrist, idet ansøgninger behandles løbende af bestyrelsen.

Der er ikke ansøgningsskema.

Ansøgning vedlagt frankeret svarkuvert bedes fremsendt pr. almindelig post til:

Advokat Lone Brandenborg

Købmagergade 3

1150 København K

Formanden informerer:

Stenbroens Jurister åbner afdeling i Aarhus
Aarhus Advokatforening har i 2023 givet et bidrag til Stenbroens Jurister i forbindelse med at de har åbnet en afdeling i Aarhus. Støttekredsen består i øvrigt af Salling Fondene, og en række advokatfirmaer i Aarhus. Stenbroens Jurister bistår hjemløse, stofafhængige og andre udsatte med at få tag over hovedet, penge at købe mad for eller blive indskrevet i rusmiddelbehandling. Vi hilser initiativet velkommen.
Læs hele teksten

​Firmainformation